Det är svårt att greppa att jag redan är inne på min åttonde vecka här. 
Nästa vecka börjar våra midterm exams.

Lyckligtvis är det endast midterms i 3 av mina 5 kurser, men å andra sidan har vi ett par större uppsatser att göra istället. En uppsats som jag ska skriva i kursen Global Studies kommer troligtvis att handla om den moraliska aspekten av hur det kapitalistiska världssystemet är uppbyggt på ojämlikhet mellan stater. Har skickat in mitt utkast och väntar på kommentarer från läraren. Eftersom det är min första uppsats här är jag  osäker på vilka riktlinjer de har och hur just den läraren tänkt sig att vi ska utforma uppgiften, men förhoppningsvis så går det bra...

Idag hade vi en gästföreläsare på kursen Psychology of Global Organizations, en man som bland annat har jobbat på FN och andra organisationer. Han gav oss värdefull information om hur det är att jobba i både stora som små organisationer. I denna kursen ska vi skriva en uppsats där vi bland annat presenterar en karriärplan, så att höra om hans erfarenheter var särskilt intressant just för att själv kunna fundera på vad jag faktiskt vill göra i framtiden.

När vi skriver prov är vi tvungna att bära vår uniform. För att få på de särskilda knapparna som tillhör uniformen var jag tvungen att klippa upp hålen något. Detta resulterade i att jag råkade klippa lite för stora hål så att knappen inte hölls fast, skjortan blev olämpligt oknäppbar.
Eftersom det nu närmar sig uniformsdags fick jag idag ta tag i att sy ihop hålen till rimlig storlek så att jag kan ha på mig den utan att vara oanständig. För att inte behöva sitta inlåst i lägenheten när jag pysslade med det klättrade ut på taket som vi har på vår våning och satt där med farmors gamla sykitt och njöt av den lite mer ljumna kvällstemperaturen. Utsikten är inte särskilt mycket att skryta med, det är bara 3 våningar upp och mest höghus och stora gator runtomkring, men ändå skönt att sitta där.
 
På balkongtaket


...och ett gigantiskt träd på campus
 

Kommentera

Publiceras ej