Bali närmar sig! 
De tio dagarna vi kommer att spendera där är minst sagt välbehövliga efter den senaste veckan.
 
Det mesta av min tid har gått åt att plugga.
Skrivit två olika uppsatser, läst diverse 30-sidiga artiklar osv. osv... Det känns som att det aldrig tar slut.
Jag har stirrat så mycket in i min datorskärm att det känts som jag fått fyrkantiga ögon.
 
Har även två olika grupparbeten på gång.
Det ena är för kursen Creativity and Communication där vi ska driva en kampanj på campus. Vår kampanj handlar om att vi vill att belysningen ska förbättras i vissa områden, vilket verkligen behövs. Det är så enormt stort och det blir beckmörkt vid 19 efter att solen gått ner.
Häromdagen gick vi runt och fotograferade, det såg bl.a. ut såhär:

IMG_4374.JPG

IMG_4373.JPG
 
 
Det andra grupparbetet är för kursen Introduction to journalism, där vi ska ha en presentation om fotojournalistik och dess betydelse för journalism. Detta grupparbete har varit väldigt annorlunda från vad jag är van vid hemma.
Vi är 5 gruppmedlemmar. På första gruppmötet var vi endast 3st, de andra lyste med sin frånvaro. Vi arbetade tillsammans med våra respektive delar och informerade de frånvarande om vad de förväntades göra. 
Idag hade vi det sista gruppmötet, dagen innan vi ska ha vår presentation.
Denna gången kom även den 4:e medlemmen, men hon spenderade majoriteten av tiden i mötet med att sova. (Det är något som elever här gärna gör på lektioner och lärarna bryr sig inte nämnvärt..)
Den 5e medlemmen hörde vi inte ett knyst från, förrän senare nu ikväll. 
Så efter mycket om och men verkar vår presentation nu vara komplett.
Får hoppas på att presentationen imorgon också går väl.

Vill passa på att dela med mig av en annan kulturell del som är annorlunda från Sverige som syns på vägen hem från skolan.
Här har man väldigt sällan eget kök i sitt hem, utan man går istället ut och äter på något av alla de hundratals matställen som finns överallt. Uteseveringarna ligger ofta precis intill stora vägar, där lastbilar och mopeder susar förbi bara en meter från borden.


En annan vardagsbild som jag ser när jag är på väg till Koh för att slacklina är denna kontrast mellan hyddor precis vid den knallgröna ån och de stora lägenhetskomplexen bakom.



För att koppla av efter en intensiv pluggdag så går jag gärna upp på taket och tittar på solnedgången för att runda av dagen. Har även sett en fantastiskt dokumentärserie av BBC den senaste tiden för att bryta av från plugget, Wonders of the Universe, rekommenderar den starkt till den som vill stanna upp och förundras över världen...
 
 


Kommentera

Publiceras ej